Városlista
2024. május 1, szerda - Fülöp

Hírek

2015. Március 23. 11:20, hétfő | Belföld
Forrás: MTI

A vasút fejlesztésére jut a legtöbb uniós pénz 2020-ig

A vasút fejlesztésére jut a legtöbb uniós pénz 2020-ig

A jelenlegi uniós programozási időszakban a közlekedésfejlesztésre fordítható uniós és hazai forrásból származó 1200 milliárd forint legnagyobb részét, 37,8 százalékát, 450 milliárd forintot a transzeurópai közlekedési hálózat vasúti elérhetőségének javítására különítettek el - közölte az Integrált Közlekedésfejlesztési és Operatív Program (IKOP) szakmai értékelését végző MultiContact Consulting Kft. hétfőn az MTI-vel.

Ebbe a projektbe tartozik például a lassújelek felszámolása, vagyis az, hogy ne legyen egyetlen olyan vasúti szakasz sem, ahol a pálya minősége miatt sebességkorlátozásra van szükség. A programban további motorvonat-beszerzések, vasúti csomópontok korszerűsítése, valamint vasútinformatikai és biztonsági fejlesztések is szerepelnek.
Konkrétabban: a MÁV 200 és 300 férőhelyes motorvonatokat szerez be, fejlesztik a megyei jogú városok vasútállomásainak átszállási kapcsolatait, továbbá P+R parkolókat alakítanak ki a megyeszékhelyek elővárosi körzetében.
A program része a Rákospalota-Újpest - Veresegyház - Vác vasútvonal korszerűsítése, a szobi vonalnak a Hungária körút és Rákospalota-Újpest közötti szakaszának a felújítása, illetve a Kőbánya-Kispest - Lajosmizse - Kecskemét vasútvonal szűk keresztmetszetének a kiváltása, továbbá ennek a vonalnak a villamosítása is.
A második legnagyobb összeget - 330 milliárd forintot, a teljes összeg 27,2 százalékát - a fenntartható városi közlekedés és az elővárosi vasútvonalak fejlesztésére fordítja a kormány. A tervezett konkrét intézkedések között szerepel a korszerű városi, helyi közösségi közlekedési járművek - villamos, HÉV, busz - beszerzése. Ide tartozik a Budapest elővárosi HÉV vonalak fejlesztése, felújítása is.
A harmadik a sorban a források 25,9 százalékával, 310 milliárd forinttal a közúti transzeurópai közlekedési (TEN-T) hálózat fejlesztése. Ebben szerepel a gyorsforgalmi útszakaszok országhatárokig történő meghosszabbítása, valamint a meglévő közúthálózat kapacitásbővítése is. Így például megvalósul az M30 autópálya Miskolc és az országhatár közötti szakaszának első üteme, továbbá 2x2 sávosra bővül az M2 Budapest és Vác közötti szakasza.
Végül, valamivel több mint 100 milliárd forintot, a források 9,1 százalékát fordítja a kormány arra, hogy a transzeurópai közlekedési közúti hálózatnak részét nem képező, de arra rácsatlakozó, legfeljebb 20 kilométeres közútszakaszokat is fejlessze.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 01. 09:19, szerda | Belföld

20 éve csatlakozott Magyarország az Európai Unióhoz

Hosszú évek után teljesült a magyarok vágya, most mégis sokan szkeptikusan a csatlakozás helyességét illetően.

2024. Április 30. 13:36, kedd | Belföld

1,7 százalékkal nőtt a GDP

A bruttó hazai termék (GDP), a gazdaság teljesítménye 2024 első negyedévében 1,7 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden első becslése alapján.

2024. Április 30. 08:30, kedd | Belföld

MÁV-Volán: május 1-jén ünnepnapi menetrend szerint közlekednek a vonatok

Május elsején a vonatok az ünnepnapi menetrend szerint közlekednek, másnap már a megszokott munkanapi menetrend érvényes - tudatta a MÁV Zrt. kedden az MTI-vel.

2024. Április 30. 08:28, kedd | Belföld

Maruzsa Zoltán: cél a köznevelés digitalizációja

A kormány ebben a ciklusban a magyar köznevelés digitalizációját tűzte ki célul - jelentette ki a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára hétfőn Szolnokon.