Városlista
2024. május 2, csütörtök - Zsigmond

Hírek

2015. Március 10. 05:00, kedd | Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Szívesen veszünk mirelit zöldséget

Szívesen veszünk mirelit zöldséget

Zöldborsó, kukorica és spenót – ezek a magyar fogyasztók kedvencei, ha fagyasztott zöldségekről és gyümölcsökről van szó. A Corvinus Egyetem kutatói segítségével elvégzett 1000 fős felmérésből kiderült az is, hogy bár a vásárlók a hazai alapanyagokból készült termékeket részesítik előnyben, a reklámmal támogatott külföldi márkák ismertebbek és kedveltebbek a hazaiaknál.

A kutatás alapján a kiskereskedelmi forgalomban 4-5 kg-ra becsülhető az éves egy főre jutó fagyasztott zöldség- és gyümölcs fogyasztás, mely lassú növekedést mutat. A válaszokból egyértelműen kiderült, hogy egyre inkább a kényelmi szempontok által befolyásolt főzési szokások kedveznek a fagyasztott termékek piacának, így ma már a megkérdezettek kétharmada rendszeresen vásárolja ezeket a termékeket. Igaz, a nyári zöldségkínálat befolyása még ma is jelentős: 37% csak a téli időszakban tartozik a rendszeres vásárlók közé és 20% azok aránya, akik maguk fagyasztják le a kertjükből vagy a piacról származó alapanyagot.

A hazai gyártók közül ismertség, kedveltség, vásárlási gyakoriság és imázs tekintetében is első a Fevita, de külföldön is népszerű a székesfehérvári cég: a társaság árbevételének 60%-a exportból származik, több mint 22 országban vannak elégedett vásárlóik. A vállalat a zöldségek nagy részét a gyár közelében, a kifejezetten jó éghajlati- és talajadottságú Mezőföldön, ill. Székesfehérvár 100 km-es körzetében termelteti. A Fevita portfóliója jelenleg 25 féle zöldséget, gyümölcsöt, ill. ezek keverékeit fedi le.

A kutatás szerint a magyar háziasszonyok legjobban a zöldborsót, a zöldségkeverékeket, a csemegekukoricát és a spenótot kedvelik. A gyümölcsök, gyümölcskeverékek vásárlása a magasabb státuszú csoportokra jellemző. A felmérésből az is kiderült, hogy a külföldi gyártók reklám és eladásösztönző kampányainak hatása ellenére is a magyar fogyasztók elvileg előnyben részesítenék a hazai alapanyagból fagyasztott termékeket. Azonban amikor a kutatás során konkrét márkák ismertségéről és kedveltségéről kérdezték őket, akkor megmutatkozott a külföldi márkák fölénye.

A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók egy részének fenntartásai vannak a fagyasztott zöldségekkel, gyümölcsökkel szemben. 19% szerint a fagyasztás rontja a minőséget, 11 % szerint a termékek tartósítószert tartalmaznak, 6% a növényvédő szer maradványok miatt aggódik, 17% pedig mesterségesnek érzi a termékek ízét.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 30. 13:39, kedd | Életmód

Megkezdődött a MOHU textilgyűjtőkonténer-telepítési programja

Megkezdődött a MOHU Mol Hulladékgazdálkodási Zrt. textilgyűjtőkonténer-telepítési programja - közölte a cég kedden az MTI-vel.

2024. Április 30. 13:38, kedd | Életmód

AM: a méhészet az agrárium egyik legfontosabb ágazata

2024. Április 30. 06:00, kedd | Életmód

A fészkelő erdei fülesbaglyok állományának felmérésében segíthet a lakosság

Az erdei fülesbaglyok fészkelő állományának felmérésében kéri a lakosság segítségét a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME).

2024. Április 29. 17:24, hétfő | Életmód

Kétezer boltban csak magyar zene szól egy napig

Több mint kétezer üzletben, szállodában, étteremben és benzinkúton kizárólag magyar zene szól május 9-én.